Cara Belajar Forex Mudah




Cara Belajar Forex MudahTeknik Forex Mudah Bismillah. 1) Sistem teknikal (comercio de kaedah) 2) MM (margem de pengurusan) 3) Psikologi (akhlak) dalam bertrading. Setiap comerciante mestilah melaksanakan serentak ketiga2 ilmu tadi. Sama ada dari segi teori mahupun praktikal. Tiga ilmu ini tidak bolih dipisahkan. Kalau dipisah2kan salah satu. Maka akibatnya rosaklah tradingnya. Ertinya ketiga2 ilmu, tersebut, dilaksanakan, sekaligus, atau, serentak. Ia tidak bolih diamalcan satu2 saja tanpa yang lain. Teknikal saja atau mm saja atau saikologi saja. Tentu akan merosakkan entrada. Kalau dipisahkan dalam negociacao harian tuan. Paling tidak akan asyik sl. Bahkan kemungkinan akan mc tanpa dia sedar Dari ketiga2 ilmu ini. Asas nya adalah sistem teknikal. Tapak, yang, menjadi, pegangan, dan keyakinan, setiap, comerciante, dalam, bertrading. Ibarat rumah. Asas tapaknya adalah faundationnya. Bangunan, dan, peralatan, yang, lain, adalah, mm, dan, psikologi, nya. Kalau begitu mm dan psikologi tidak dapat ditegakkan kalau teknikalnya tak ada. Atau tidak kukuh atau tidak kuat Kamu jaga mm dimana sl nya. Tak tahu Kamu cuba kontrol emosi. Sampai bila atau kemana. Tak tahu Mungkin sampai mc. Kah. Kah padan muka Sistem teknikal adalah asas. Mm dan psikologi adalah cabang2nya. Kalau begitu sistem teknikal dalam forex amat penting sekali. Dan utama. Kerana ia membolihkan kita ber m em dan ber saikologi. Bagaimana pula dgn fundamental abam lt ---- soalan dari novato negeri dicapati. Noticias pun bukan selalu ada. Oneemdebe pun tak settle lagi..dlm cerita p. ramlee. Jebon itu pencuri. Kan bunyi dia dekat2 voce .. MM dan saikologi tak ada nilai. Kalau teknikal rosak. Perkara asas penting yang mesti ada dalam sesuatu sistema teknikal iaitu .. i-arah tendencia .. ii - nivel sl stop negociacao iii - alvo tp .. belajar ilmu teknikal. Hukumnya wajib. Jatuh dosa besar bagi comerciante yang tidak mempelajarinya. Hatta, bolih, menjadi, mc, tegar, selamanya, secara, tidak, sedar, kalau, jahil, tentang, ilmu, ini. Kih..kih .. jangan lah grave sangat abam. Tak kan cakap wajib pun nak marah Terbukakanlah sikit minda duna ke3 abam tu. Ilmu teknikal yang berkaitan dengan mercado dan sifat2nya. Kalau tidak dipelajari. Paling mudah utk terjatuh mc. Sebab itu di hukumkan wajib. Wajib bagi setiap comerciante mampelajarinya terlebih dahulu mendahului ilmu2 yg lain. Awal2 agama ialah mengenal Allah. Maka peribahasa forex pulak. Awal2 berforex ialah mercado mengenal. Ilmu teknikal janganlah dicuaikan mempelajarinya. Supaya dia menjadi pandu dan keyakinan yg mantap sewaktu bertrading. Walau bagaimana kemas dan baik nya milimetros kita..sekiranya teknikal kita falhar. Entrada akan juga selalu falhar. Mengikut kebiasaan walaupun cantik mm dan saikologi ia masih tetap bergantung pada sistem teknikal. Kalau teknikal keparit. Maka ke gaunglah mm dan saikologi Umpama sebiji kereta jika baik corpo dan injin nya..insyaAllah akan sampai alor setar dari jb walaupun tak ada ar condicionado dan radio. Assento, cantik, pun, tak, guna, corpo, reban. (Em ingles). Kerana ia bolih Mencorak cara bertrading seseorang. Sehingga yang lahir dari entrada nya adalah gambaran hasil teknikal analisisnya. Alhasil. Kalau sudah ramai yang teknikal nya tepat. Maka akan lahirlah comerciante yang berjaya. Dan berduit walaupun belum nivel sampai jutawan. Tak apa .. Kerana teknikalnya tepat. Ia mendorong comerciante berMM dgn kemas dan emosi yang estabil. Mudah2an kamu jadi orang bertaqwa Bismillah. Masalah hari isnin apa. Iaitu gap..pada isnin lepas par euro buat satu brecha e sangrar besar. Corretor kan tutup kedai. Assim siapa grande jogador yg comercio waktu mercado cuti. Hantu ke apa. Ngelat lah mana bolih macam ini. Org lain nak comercio tak bolih sebab corretor tutup. Mentang2 lah kau kontrol mercado. Ikut suka hati kau aje. Seperti aku jelaskan sebelum ini. Gap ini kita bolih, ambil kira dan bolih juga di abaikan Fractal do menentukan do dlm. Juga kita bolih ambil atau abaikan dalam mengira onda .. terjadinya diferenca adalah disebab kan ada segolongan grande. grande. Jogador aka lanun yg memanipulasi mercado sewaktu org lain cuti atau sedan tidur..ini diluir kawalan kita sebab kita tak boleh mercado de acesso waktu broker tutup kedai. Assim siapa yg bolih. Tentulah jogador grande seperti banco dgn geng2 mereka. Apa, bolih, buta, kita, hanya, nelayan, kecil. Depa nelayan laut dalam. Kapal besaq. Michael bolih masuk mercado bila2 masa. Walaupun hari cuti. Seperti sedia maklum mercado forex tak pernah cuti sebenarnya. Tujuh hari seminggu. Diferenca ini sebenarnya lebih kepada fundamental. Krisis ekonomi melanda Grecia..herana hutang dan negara hampir bangkrup. Jogador grande telah melepaskan matawang euro dlm jumlah yg banyak dlm satu massa .. de malasia keadaan pun akan jadi gitu juga jika langkah2 dan strategi yg lebih bijaksana tidak diambil. Kita mahukan org, yg, bijak, dan waras, utman, mengurus, kewangan, negara. Bukan org yg boros dan bodoh. Cgpa 3.85 tidak menjanjikan bahawa e um bijak. Org bijak adalah anugerah Allah. Manakala pandai utk dapat 3.85 bolih diusahakan dgn belajar bersungguh2. Bijak dan pandai adala dua yg berbeza. Ada org tidak pandai tapi dia bijak. Dan org yg pandai tak semestinya bijak. Tapi biasanya org eg bijak dah tentu dia pandai. Dalam analisis teknikal pula. Gap ini sebenarnya tak perlu diambil kira. Buat semak otak saja. Entao kita abaikan .. bila terjadinya diferenca mungkin seperti kes diatas atau corretor saja buat2 pendurar kan servidor atau apa2. Mercado biasanya akan membuat correcao. Dgn menutup gap tersebut. Assim que onda yg terjadi kerana fuga tak aci weii..maka kita mula semula dari mula. Kira dari harga ultima sebelum gap terjadi. Dan buat analisis seperti biasa. Seolah2 tak ada brecha de intervalo. Buat tak tahu saja. Sekian .. Bismillah. Gap ni adalai satu ruang kosong di chart. Mercado seolah2 bergerak tiba2 apabila mercado dibuka. Dalam satu minggu ada 7 hari. Dengan 5 dias atras. Oleer kerana bumi kita bulat. Perbezaan fuso horario telah menyebabkan mercado seolah2 buka 6 hari seminggu. Walaupun corretor telah tutup kedai. Tapi mercado masih lagi jalan. Sistem tak tutup. Non stop..ada banco cuti mingguan hari ahad. Ada juga hari jumaat. Dan ada juga sabtu ahad. Sekali lagi oleh kerana bumi kita bulat. Dari timur ke barat. Ada saja banco dibuka (online). Os fins de semana de walaupun param a operacao. Fins de semana setiap negara tak sama dari segi masa dan waktu. Dan tidak keterlaluan jika aku katakan bahawa troca de moeda pernah cuti. Tetap jalan 7 hari seminggu. 365 hari setahun. Dan sejak ada nya troca de moeda on-line desde 1953. selepas perang dunia kedua. Sistema online tidak berhenti. Sebenarnya sejarah troca de moeda bermula lebih awal lagi dari itu. Tahun 1880 pun dah ada org comercio forex. Ko orang tak wujud lagi trocadilho Entao jangan lah tanya scammer forex yg baru setahun dua kenal forex. Malah tanya lah comerciante yg comercio sejak 1953. lagi lama lagi bagus. Banyak pengalaman. Barang raras. Sangat tinggi nilainya. Jangan di lekehkan org lama. Org lama tinggi nilainya. Tapi org lama yg bagaimana. Dah, tua, tapi, ilmu, budak, tadika, nak, buat, menda. Org lama tapi beramal dgn ilmu sejak dari muda. Sangat raro dan sering membuat anak gadis muda jatuh cinta. Makin tua makin lawa Terutama org yg beamal soleh. Lihat pada wajahnya. Makin tua makin hensom..berseri ar muka. Hinggalah ajalnya. Sati wajah paling cantik. Berbeza dgn org yg derhaka. Makin tua makin buruk Saat ajalnya adalah paling buruk. Esta bem. Apa sebenarnya yg aku nak jelaskan ni. Comeco Adakah dados hari cuti atau diferenca diambil kira. Jawapannya. Bolih jadi bolih. Dan bolih jadi tidak Bila ada gap Kamu kena berhati2 dan teliti dalam membuat analisis. Terutamanya analisis mingguan. Seperti sedia maklum asas trendline adala fractal. Fractal mesti valido bila ada 2 vela kiri dan kanan. Yg tengah2 seu adalah puncak fractal. Bermakna 5 vela diperlukan utk konfirm fractal. Ini sangat valido dgn hukum jari tangan 5 jari. Bila ada gap Ada sikit konfius. Hal ini kadang2 dapat dikesan olih indi. Kecuali lihat sendiri dgn mata kepala. Sebab itu aku katakan manual de comercio terbaik..tapi kadang2 kita gopoh hingga ada yang terlepas pandang. Seperti hal nya de UJ hari itu. Utk lebih jelas. Mungkin dgn gambar bolih sikit memudahkan. Kita lihat .. Bismillah. Duplo top atau duplo fundo adalah suatu padrao inversao de mercado. Padrao ini sangat popular dikalangan trader. Ramai trader menggunakan sinal ini utk memulakan entrada. Ini kerana formacao duplo ini memberikan configuracao yang sangat cantik dengan ganhar perda proporcao sangat berbaloi. Iaitu sl yang kecil berbanding recompensa yang sangrar besar. Apabia terjadinya rejeicao pada top atau fundo. Maka, kamu, akan, menang, besar, dengan, entrada, pucuk, atau, entrada, diario. Namun tidak ramai yg tahu bagaimana padrao ini terjadi. Hanya, tahu, melihat, padrao, tanpa, mengkaji, kenapa, ianya, terjadi. Operador de seringkali comerciante entrada de membuat ordem pendente (limite de buysell) di top atau inferior tersebut dengan sl beberapa pip dari topo atau fundo tersebut. Dan satu lagi pendente ordem di bawah atau atas topbottom dgn melakukan buysell parar. Seringkali juga po limite mengena. Tapi mercado tidak juga reverso malah terus jalan lalu hit sl. Dan masa yg sama trigger po parar. Apabila po parar gatilho. Mercado dengan cepat reverso. Bertukar arah tendencia dengan jayanya hingga acc mc. Kerana comprar dipucuk vender diakar. Malang dua kali malang comerciante macam ini. Entrada yg pada mulanya betul. Dirosakkan dgn hit sl. Lalu di trigger entrada yg salah ke arah yg berlawanan hingga hangus semuanya. Kenapa ini terjadi. Ini kerana kamu tidak dapat mengagak berapakah sl e patut diletak. Dan kenapa hal tersebut terjadi. Hanya comerciante berpengalaman saja yang dapat menjelaskan fenomena ini. Seperti sedia maklum asas melukis trendline adalah fractals. Kenapalah susah sangat mahu faham Sudah berkali2 aku jelaskan. Fractals asasnya adalah jari tangan. Lihat jari tangan kamu. Fractals do la do itu do maka. Jari tengah di apit dgn dua lagi jari kiri dan kanan. Yang tengah2 fractals do puncak do adalah do itu. (Jari hantu). Namun bukan semua kes2 terjadi demikian. Ada juga kes lain sikit. Tapi padrao keseluruhan tetap sama iaitu duplo topo atau duplo fundo. Aku ambil contoh yg paling mudah. Katakan kamu lukis tendencia di tf mensal. Lalu kita membuat configuracao. Sekarang kita beralih ke tf semanalmente untuk super fino tuningkan setup .. Bismillah. Apa itu fuga da vela. Iaitu vela close breakout trendline. Palavra-chave adalah CLOSE. Selagi sesuatu vela itu tidak fim breakout dgn jayanya. Maka seuatu tendencia itu tidak dianggap breakout. Memang biasa vela quebrar trendline tapi bila perto tinggal ekor saja yg panjang. Maka ini tidak dikira fuga. Cuma ada cubaan utk breakout. Oleh itu kamu kena sabar menanti perto. Sabar, separar, dari, iman, jah. Sabre itu palavra-chave utk kejayaan sesuatu negociacao. Kalau, kamu, pehatikan, apa, maklumat, yg, bolih, didapati, dari, sesuatu, vela. Dia ada alto. baixo. aberto. fechar. Empat anasir ini berguna sebenarnya. Dan lagi satu dia ada massa utk vela mula dan akhir. Masa itu juga penting. Contohnya. Vela satu H4 ambil masa 4 jam utk completo. Katakan mula pukul 5. assim tentunya berakhir 4 jam kemudiano iaitu pukul 5,6,7,8. Haaa pukul 8 jah. Cuba pula vela d1. Bila mula dan masa akhirnya. Tak kan itu pun nak tulis sini Cari kira sendiri lah. Assim kalau vela anualmente. Haha Mt4 kamu tak ada vela anualmente. Kwang kwang. Mula 1 jan berakhir 31 dias atras setiap tahun. Vela kalau 1 decada decada (periodo de dez anos). Kah kah Mt4 tak ada. Kita buat sendiri lah jah weiiii .. comerciante de seib do bagi otai. Analise analise setakat h1 keatas saja. Seolah2 m30 de kebawah tak wujud. Kerana mereka balanco Nubie kobis dan scalper ciput saja guna tf kecil h1 kebawah. Bila kita comercio swing. Kita ada banyak massa utk aktiviti lain. Maka tak perlulah membawa computador portatil bersama ketika buang ar besar. Olih kerana kita swing Maka, kita, lebih, tenang, memandu, kereta, tempat2, destinasi, pelancongan. Kita, entrada, atau, conjunto, po, sebelum, memulakan, perjalanan, dan, buka, volta, topo, semula, apabila, tiba, tempat, penginapan, atau, apabila, segala, urusan, kita, selesai. Tidak perlu tergesa2. Estrada do tepi do berhenti. Lihat chart atau posicao perto di semaforo merah. Itu kerja gila Tak peru taksub sangat dengan forex. Status de atualizacao kata komen2 org di fb. Siapa yg taksub. Lebam mata lihat grafico setiap masa. Para scalper mmg begitu. Tapi tidak bagi swinger Kelemahan, superman, adalah, dengan, batu, krypton, hijau. Maka kita tak perlu jadi superman lah. Jadilah manusia luarbiasa. Yg jadi sebutan para2 aulia di alam ghaib. Tuan guruku Tok e uma traducao automatica da versao inglesa de jhanggut dahulu menentang cukai yg menekan. Tapi dia di anggap penderhaka Lalu di tangkap dan dibunuh. Penderhaka pada pandangan manusia. Tapi pejuang pada pandangan Tuhan. Mulia di sisi Allah. Apa yg kamu mahu Baik kata, manusia, atau, baik, kata, Deus. Dengan wajah yg berseri2 dan bau yg harum dan pakaian yg cantik dikala bulan purnama. Suatu kejadiano benar aku bertemu dengannya. Sungguh hebat manusia ini. Kalaulah apa yg yg dipejuangkan beliau dulu salah. Tidak mungkin dia diberi kemuliaan sebegitu oleh Deus. Janganlah kita takut berjuang kerana Deus. Dibawah ini adalah contoh penerangan bergambar. Harap kamu faham Amaran Ini adalah ss scammer. Entao jangan terlalu percaya Bismillah. Aku nak tanya. Apa perasaan hati kamu jika entrada kamu betul dan semakin lucro. Dan apakah perasaan hati kamu jika entrada kamu salah dan semakin perda. Tersangat sangat gembira lazat bila lucro nampak. Atau, ketar, lutut, habis, kecut, telur2, bila, nampak, perda. Show de lucro ss kat fb. Perda senyap. Kah kah .. buat lawaklah kamu nim. Org yg belum biasa dapat bunga. Ibarat beruk dapat bunga. Tapi org yang ada banyak bunga. Apalah sangat dengan bunga. Orang, yang, ada, prinsip, hidu, itu, adalah, orang, yang, kerana, mempertahankan, prinsip, dia, tidak, berubah, mengikut, susana, dia, hit, atau, hit, sikapnya, sama, dia, tidak, akan, inferioridade, complexo, bertemu, orang, acc, juta2, sekalipun, acc. O diodo emissor de luz que vende o saja que troca sekalipun o hanya 1 usd mahupun acc 1 juta usd. Walaupun berhadapan dengan mercado apa sekalipun tendencias. Lateralmente Choppy tahap beruk cipan disiplin negociacao tetap dipertahankan MM tetap dijaga margem tidak dikorbankan oleh suasana dimasa mercado sakit atau sihat diwaktu mercado susah atau senang cara negociacao tidak berubah bukan macam sikatak lompat sering bertukar2 teknik berubah mercado dia tidak akan mengubah tekniknya keyakinannya tidak akan berubah dengan berubahnya Keadaan mercado begitulah comerciante yang ada prinsip dia tetap istiqamah dengan tekniknya kerana ilmu sudah dijiwai kefahaman subur sekali menjadikan dia orang yang ada pendirian walau di dalam keadaan apa sekalipun dia teta dengan teknik nya. Utk mendapatkan, istiqamah, atau, konsisten, sangatlah, payah. Kamu kena masuk sekolah alam Disana ada subjek peperiksaan dan ujian2. Kamu kena lulus semua subjek utk melayakkan kamu bergelar orang yg konsisten. Orang yg konsisten adala orang yang sabar. Bagaimana sabarnya kita utk konsisten Sabar untuk konsisten melibatkan perasaan. Kalau tidak dikorbankan tamak haloba Selalu saja margem cheia ...ingga margem livre tak ada apa2..kalau tidak dikorbankan tergesa2. Selalu saja entrada belum masa .. adakah lebih susah mendaki gunung everest yang banyak mengorbankan nyawa dari mengorbankan perasaan tamak haloba dan gopoh. Duduk layan chart depan komputer. Biarlah bijaksana. Ana suk sajak rakan seperguruan ana yang berbunyi .. Um tigre de peru berpa banyak kita gagal Gagal lah sebanyak yang di perlukan untuk berhasil .. Gagal lah sebanyak mungkin asal tujuan kegagalan kamu adalai untuk mendekatkan kamu kepada keberhasilan. SATU KEBERHASILAN BISA MEMBAYAR SERIBU KEGAGALAN. Sedih dan kecewalah sebentar Tapi segera lah bangkit dan memulai lagi Bersabar lah. Kamu akan sampai .. Aku sangr mushkil guru2 forex diluir sana yang mengenakan caj utk kelas pessoal meraka mostrar ss lucro utk marketing. Bersefie diatas kereta lembu wak gini. Demi mencari sesuap nasi. Kedai basikal yg kamu usahakan 10 tahun lalu sudah berjaya hari ini. Lt ----- rujuk postagem sebelum kamu kini bolih mengatakan akulah peniaga basikal. Pada tahap ini adakah kamu aku berusaha lebih lagi utk buat marketing coaching pessoal tentang ilmu perniagaan basikal kamu dgn yuran tertanu utk sumber pendapatan. Sanggup jelajah merata2 tempat buat kelas. Buang masa. Siapa yang nak belajar datang sendiri. Kamu sudah berada di nivel tertinggi dlm peniagaan basikal. Senang2kanlah hati kamu. Lihatlah dunia, dengan, mata, hati, nescaya, kamu, mengerti. Kalau duhulu utk belajar ilmu Murid mendatangi guru. Kena maki hamun dengan guru. Esok tebalkan muka datang lagi Sebab kita yakin dengan ilmu guru. Tersebutlah kisah. Dalam 10 org datang. Setelah diujikan. Dan disingkirkan. Hanya 1 yang diterima. Guru tak heran dengan murid. Tapi sekarang guru heran dgn murid. Guru mencari muid. Tidakkah, itu, seperti, ada, udang, disebalik, batu. Ada cara utk memanfaatkan ilmu. Tuliskan..bukukan. Blogkan dan sebagainya Berbalik kepada konsisten. Pepatah ada mengatakan. Sikit2 lama2 jadi bukit. Cerita, binatang, arnab, lumba, lari, dengan, kura2..kura2, jalan, lambat, tapi, konsisten, akhirnya, dia, menang. Setitis ar sehari menhentam batu. Seribu tahun lekuk juga Hal2 diatas atas adalah cerita org lama2. Ini, seolah2, mengambarkan, utk, kekal, konsisten, tidak, perlu, banyak. Cukup, hanya, sedikit, tapi, istiqomah Adakah dengan leverage yg besar kamu bolih konsisten. Jawapannya tidak. Dengarlah nasihat org lama. Kamu tidak akan bolih konsisten lucro dgn leverage lebih dari 1: 100. Nampak macam tak percaya tapi percayalah. Aku sudah buat experimen dari leverage 1:50 hingga 1: 1000. Semua dah cuba. 1: 1 saja belum. Kita anggapkan margem comercial completa. Dgn paragem para fora 20. hanya leverge bawah 1: 100 saja yg comprar um grande lucro. Dan acc terus membesar. Ini kerana emosi manusia kadang2 susah mahu dikawal. Maka dgn menghadkan alavanca yg rendah terbukti mampu mencegah overtrade. Ada satu broker ponto dot. Menghadkan alavanca 1: 100 tapi parar 90 lt ----- kalau macam ini punya configuracao mmg selalu parar margem completa jika. Aku rasa macam helah saja. Ini kerana kamu tidak dapat memanfaatkan margem completa tersebut. Maka jati diri utk kekal konsisten kena kuat Lihat configuracao acc kamu dgn betul dan rancang negociacao kamu. InsyaAllah selamat. Apabila kamu sudah mencapai tahap bintang. Ketika itu kamu kuat mengawal emosi Maka ketika itu alavancagem tinggi tak jadi hal. Malah kamu bolih boom mercado dgn ac kamikaze kamu yg bolih buat corretor terkebil2. Namun jika belum kuat dengarlah nasihat diatas. Ada org, kata, teknikal, hanya,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Sabarlah kamu sekuat mana. Kuatlah emosi kamu sekuat mana. Acc billon punk acc kamu. Jika tak tahu arah mercado. Negociacao akan jadi tak tentu arah. Kekuatan emosi dan kesabaran lama2 akan hancur. Analisis teknikal yg betul akan menbuatkan kita tenang. Sebab kita tahu arah mercado. Maka kekuatan emosi pun bertambah Kesabaran akan subur. Syukurlah negara masih aman. Kata pok jib. Bismillah. Ya Allah. Kekasih agungku, Dikaulah yang menjadualkan padaku waktu em menulis tentang ilmu. Aku hambaMu yang dhaif ini tidak mampu rasanya utk menyingkap tabir ilmuMu yang ghaib dan maha luas ini kalau bukan dengan kekuatan. Pimpinan. Keizinan dan ilmu yang Engkau rezekikan .. Bermula. Forex adalah satu cabang ilmu. Belajar forex tak sama dgn pendidikan forex. Kerana falsafah dari pendidikan ilmunya bersifat global. Ia merangkumi semuanya. Aspek pendidikan lahirnya dan rohaninya. Ilmu yg lahirnya adala lebih bersifat teknikal. Ilmu teknikal yg asas yang bersifat teori Kalau kita ingin ber forex. Cari ilmu dan belajar sampai khatam Kenapa pentingnya belajar sampai khatam. Ilmu itu luas Supaya nanti kamu tidak menyalahkan guru yg mengajar. Guru hanya menyampaikan. Hari ini kita belajar goreng telur. Tapi kenapa rasa tidak sedap. Mungkin ada orang letak garam banyak Yang itu letak mayonis. Rasa tak sama jah Comerciante ini kalau dari newbie. Hanya cari ilmu2 teknikal yg lahir2 sahaja. Dia tidak sabar. Payah dia hendak memahaminya Begitulah manusia jika tersala mencari ilmu. Soal2 hati rohaniah yg berbentuk falsafah yg ada hubungan dgn negociacao tidak pernah dia kenal..kalaupun dia diajar tentang forex. Selalu saja mc Manusia di dunia, hari ini memang, bersikap begitu. Apakah mudah mengkontrol perasaan (hati) dari mengikut hawa nafsu sewaktu negociacao .. Apakah mudah mendisiplinkan diri. Tidak melaksanakan kehendak nafsu yg jahat membuat durjana de angkara keatas acc hingga mc. Negociacao forex tidak cukup hanya dgn ilmu. Kerana forex itu terlali seni dan unik sekali. Forex adalah perniagaan. Orang mula berniaga kena keluarkan modal. Beli spana Mesin..stok pecas sobressalentes sikit. Cari kedai dan berniaga bengkel membaiki basikal Rolando duit modal. Buat marketing. Sentisa, senyum, dgn, pelanggan, walaupun, kebanyakkan, adalah, budak2, yang, tayar, bmx, sering, pancit. Ada untung rolling lagi. Semakin hari bertambah maju kedai kamu Dari kedai bawah pokok Sekarang dah kedai batu 3 pintu. Pelanggan makin bertambah berkat kesabaran kamu Perniagaan makin maju. Kejap saja masa berlalu. 10 tahun dah kamu berniaga basikal ini. Kamu mampu beli kedai sendiri. Tanga mengharapkan subsidi atau emprestimo. Kamu tak pegang spana lagi Kamu, jadi, chefe, besar, duduk, dalam, bilik, aircon. Stok basikal plastik budak kecik sampai tahap basikal lumba le tour de franca kamu ada harga puluhan ribu. Kamu dengan, bangga, mengatakan, akulah, peniaga, basikal, berjaya. Dulu kamu keluar modal hanyalah sekali. Maka itulah dinamakan perniagaan Berbeza dengan judi atau jogos de azar. Keluar modal banyak kali. Pulk modal sekali sekali Untung jarang sekali Selalunya mc. Itulah beza perniagaan dengan perjudian Forex perlukan ilmu. Ilmu yg merangkumi ilmu teknikal..pengurusan kewangan. Strategi. Kawalan emosi. Sabar Konsisten. Dan sebagainya .. setkan dlm minda forex adalah perniagaan. Modal utk comercio forex hanyalah sekali. Lucro berkali2. Dan tidak mc mc lagi Utk mencapai tahap ini kamu kena belajar ilmu forex. 4 tahun diperlukan utk estudo forex. Tahap grau de forex. Kalau, kamu, kata, kamu, bolih, capai, dlm, massa, tahun. Itu bohong Nisab utk dapat grau adalah 4 vezes. Bagaimana kamu tahu kamu layak dapat ijazah forex. Tandanya kamu tak mc lagi Seperti dikatakan tadi modal hanya sekali. Dan tak mc mc lagi Dan kamu perlukan 1. 2 tahun lagi utk jadi mestre. Sepatutnya setelah 4 tahun belajar forex. Apa yg kamu capai. Teknikal kamu mantap. Comercio kosisten. Emosi estabil. Sangrado lembut hati dan penyabar. Pergurusan margem kamu terbaik..tak kisahlah berapa pun alavancagem broker bagi. Kamu tetap disiplin dgn planejamento kamu. Assim tak ada efeito dlm hal tersebut. Kepala otak kamu bersinar2. Bak cerahnya bintang kemboja .. dalam perniagaan ada massa untung ada massa rugi. Bagi seorang peniagio itu tak jadi hal. Seorang peniaga genuino. Mas que dan. Perniagaan turun naik. Ada ketika ekonomi meleset. Atas beberapa faktor cuaca contohnya. Jual ais krim waktu musim banjir Memanglah merosot sikit Bila musim panas. Jual air paip pun laku Orang suka, makan, gaji, susah, nak, faham, perkara, ini. Mereka sangat selesa dengan gaji bulan2. Bekerja sebagai pomen lori memanglah baju hitam2..bau minyak. Tak kan nak pakai baju putih bertali leer descobrindo bawah lori. Pikir guna kepala lutut sikitlah. Wahai orang makan gaji. Kesian kat abang itu. Tekun mencari rezeki anak bini Kamu sekat dgn berbagai syarat2 como membaca dan menulis secara bersepadu. Belanja ss scam satu ahh. TECHNIK FOREX SEBENAR (TFS) Saya Khalid Hamid. Seorang COMERCIANTE DE FOREX COMPLETO. Saya merupakan bekas Eksekutif Banco Antarabangsa yang pernah bertugas sebagai ANALISTA DE MOEDA. Tugas saya ialah menganalisis pergerakan matawang eang digerakkan oleh berita-berita ekonomi. Selain itu, saya juga aktif membantu para trader serta menyumbangkan dicas artikel dalam forum-forum forex tempatan dan juga antarabangsa. Pengalaman sebagai analista de moeda corrente keaktifan berforum selama 9 TAHUN telah banyak membentuk comerciante saya menjadi seperti yang anda lihat pada hari ini. Sebelum ini, sejak 2011 saya telah menulis 5 buah livro eletronico TEKNIK FOREX SEBENAR V1, V2, V3, V4 dan V5. Kini, pratos de banana, bananas, bananas, bananas, banheiras, banheiras e banheiras. APA ITU FOREX Kepada yang pertama kali terbaca tentang forex, istilah Forex FX diambil daripada singkatan PARA eign EX mudanca atau Tukaran Matawang Asing. As informacoes seguintes nao estao ainda disponiveis em Portugues. Para sua comodidade, disponibilizamos uma traducao automatica: Forex merupakan pasaran kewangan terbesar di dunia dengan nilai transaksi harian melebihi USD 5 TRILLION SEHARI Ia jauh mengatasi pasaran-pasaran lain seperti Saham, Komoditi, Logam dan lain-lain. Forex berlaku apabila anda menjual (VENDA) matawang negara anda dan membeli (COMPRAR) matawang negara lain. Contohnya, jika e melancong ke Londres, anda peru menjual matawang Ringgit (MYR) dan membeli matawang Libra Esterlina (GBP). Kalau dulu forex hanya boleh desenho de kaunter, kini ia sudah boleh dilakukan secara ONLINE Asalan ada komputer amp internet, anda bebes untuk comercio di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa. Apa yang hebat tentang forex ialah, KITA SEMA (YA, KITA SEMUA) BOLEH MENJANA PENDAPATANO YANG LUMAYAN DENGAN CEPAT DAN MUDAH Um comerciante do forex do forex, um computador portatil, um computador portatil e um computador portatil do mensageiro do kemampuan. Itu sahaja FORAIS ADALAH SANGAT MUDAH Anda mungkin akan kerugian beribu-ribu (atau puluhan ribu, dan mungkin juga ratusan ribu) ringgit dalam massa beberapa hari (atau jam) sahaja Bacalah tragedi sadis forex de bawah: Seorang comerciante kerugian USD4.950 (kira - Kira) dalam masa 1 malam sahaja kerana terlalu yakin sehingga tidak meletakkan parar a perda. (Teve kerugian maksimum yang akan ditanggung) Seorang comerciante hebat kerugian lebih USD10,000 (lebih RM43,000) dalam massa beberapa minit sahaja angkara pengumuman berita Pagamento de folha de pagamento nao-agricola NFP dan Mudanca de emprego canadense Ada yang membuat pinjaman peribadi sehingga USD25,000 Dalam RM107,500) untuk melabur dalam forex. Tetapi dalam masa 2 minggu, modalnya habis licin Malangnya, beban hutang peru deutschland sewingga 10 tahun lamanya Kena tipu R $ 236,96 kerana menyertai skim forex dan kerugian USD5,830 (R $ 54,05) akibat trade tanpa ilmu seperti dua pengadu di bawah. SAYA TIDAK MAHU ANDA JADI BEGITU KENAPA TEKNIK INI DIDEDAHKAN Teknik ini didedahkan kerana saya sangat kasihan melihat TRADUTOR TERLALU RAMAI yang masih TERKIAL-KIAL dalam forex. Ini kerana mereka banyak melakukan KESILAPAN BESAR seperti: Tidak meletakkan Parar perda dalam comercio Parar Perda melebihi Meta Lucro Comercio pada waktu yang salah secara hentam kromo Memilih pares yang susah nak lucro Langsung tak memahami Gestao de dinheiro Menggandakan lote selepas perda (BALAS DENDAM) Modal tidak mencukupi Dan banyak lagi, lah, kesilapan, kesilapan, seperti, inilah, yang, membunuh, seseorang, trader. Saya sudah melalui semua itu, dan PERCAYALAH IANIA AMAT-AMAT MEMERITKAN Jadi, atas dasar itulah saya tidak lagi mahu para comerciante kecundang sebelum berjuang, seperti apa yang pernah saya lalui dahulu. TEKNIK FOREX SEBENAR cota de lixo de costura de segala de segala, teknik dan senjata yang diperlukan untuk menjadi seorang trader yang hebat serta tidak peru berputih mata Nak berjaya dalam forex, ikut jer 2 langkah ni: JUAL DI PUCUK, BELI DI AKAR 2 TEKNIK NOTICIAS TRADING TFS PAS EKSKLUSIF TFS GRUPO PRIVADO NAK SENANG, CEPAT, DAN MURAH NAK SUSAH, LAMBAT, DAN MAHAL Pilihlah secara bijak ya Jika ea masih merasakan harga di atas mahal, renungkan fakta-fakta ini: 95 comerciante adalah comerciante yang gagal, mahu tak anda jadi salah seorang daripada 5 comerciante yang berjaya comerciante Kebanyakan akan kehabisan modal merkka dalam masa 3 bulan sahaja. Ada yang rugi ratusan, ribuan, puluhan ribu e juga ratusan ribu ringgit. Anda tentu tak nak jadi salah seorang daripada meroka kan Ini bukan indicador robo yang merapu. Ini adalah TEKNIK FOREX SEBENAR. Anda tak perlu habiskan puluhan ratusan ribuan ringgit untuk membeli sesuatu yang tidak berksan. Anda tidak perlu lagi membuang masa, tenaga dan wang ke ke sana ke mari mendalami ilmu forex yang belum tentu lagi betul atau tidak. TEKNIK FOREX SEBENAR adala penyelesaian menyeluruh kepada segala-galanya. Bukan senang nak belajar forex tanpa demonstrasi. Tetapi TEKNIK FOREX SEBENAR clique aqui para ver todos os videos do evento panduan. Budak sekolah pun boleh memahaminya, apatah lagi orang dewasa. Indicador biasanya dijual pada harga Preco: RM100.00 Preco: 250.00, Preco: Itupun tanpa acompanhamento daripada penganjur. TEKNIK FOREX SEBENAR pula tak sampai R $ 249,00 dan anda hanya peru melabur sekali sahaja seumur hidup. Harga yang ditawarkan adala TERLALU MURAH jika nak dibandingkan dengan nilai yang e uma terima. Anda perlu pergi kelas, indicador beli, forum baca berbulan-bulan lamanya, trial and error mencuba 1.001 indicador teknik, ataupun pergi ke seminario. Negociante seluruh dunia menggunakan teknik in a bukan saja untuk forex, tetapi juga untuk SAHAM, OPCOES, CPO, OURO, dan SILVER. Saya tak akan paksa e um untuk membeli, kerana itu hak anda. Lucro forex sudah cukup untuk saya. Termos e Condicoes e Politica de Privacidade do Vendedor USAHA ANDA SENDIRI. Saya sekadar membantu apa yang termampu. Antara menghabiskan beribu-ribu ringgit ATAU RM698, yang mana akan e uma pilha ORANG YANG BERJAYA ADALAH ORANG YANG BIJAK MEMANFAATKAN PELUANG. FOREX ADALAH SALAH SATU LUBUK REZEKI. SIAPA TAHU, MUNGKIN REZEKI E ADA DALAM FOREX KAN SELAMAT MAJU JAYA SAYA UCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI MELAWAT SITE INI, TAK KIRA SIAPAPUN ANDA. INGATLAH, ORANG YANG BERUSAHA amp. MENGHARGAI MASA ADALAO ORANG-ORANG YANG BERJAYA. P. s: Sekali lagi suka saya ingatkan, anda tak perlu membazir masa, tenaga dan wang anda menimba ilmu di sana sini untuk mendalami forex. TEKNIK FOREX SEBENAR ada kesemuanya. P. p.s: Pendapatan 5 angka seminggu tidak mustahil dengan forex. Saya e um jogo de melodia que e um membuktikannya. Hanya 1 jam sehari diperlukan, boleh comercio di mana-mana sahaja yang e um mahu. Ia langsung tidak menganggu kehidupan anda. 5 angka seminggu dengan berusaha 1 atolamento sehari Ianya mustahil untuk dilakukan dalam bidang lain, tetapi tidak dengan forex melalui TEKNIK FOREX SEBENAR. P. p.p. s: RM698 adala satu jumlah yang kecil jika nak dibandingkan dengan potensi TEKNIK FOREX SEBENAR. Pelaburan yang terbaik bagi seseorang pessoa adalada pelaburan ke dalam DIRINYA SENDIRI melalui ILMU. Dan ini merupakan salah satu daripada cabang ilmu yang ada di dunia ini. Minggu, 26 fevereiro 2017 CARA CEPAT BELAJAR FOREX Mau tau cara cepat belajar forex trading online untuk pemula. Pilihannya ada 2 yaitu ikuti kursus forex atau belajar otodidak sambil praktek latihan. Jika anda belajar forex enviar um dari para o site atau buku, apalagi mencoba memahami teorinya, maka peru waktu lama untuk bisa memahami tentang forex ini. Apa itu forex. Kami yakin e um sudah punya gambaran tentang negociacao forex. Bisnis ataupun negociacao forex ini merupakan kegiatan jual beli mata uang di forex mercado secara online melalui broker menggunakan metatrader untuk dapat keuntungan. Itu inti pengertian negociacao forex. Inti negociacao forex itu begini: Di ??passar forex itu ada barang yang namanya EURUSD, GBPUSD, GBPJPY dan lain-lain. Setiap barang ini ada harganya, ada pula grafik pergerakan harganya. Yang kita lakukan adala jual beli barang tersebut. Misalnya: harga barang sekian, kemudian kita Clique aqui para cancelar a resposta. Tapi jika kita beli, kemudian harganya turun, lalu kita Fechar Procurar produtos similares. Penjelasan awal tentang negociacao forex bisa baca de halaman belajar negociacao forex berikut, silhkan klik tombol dibawah ini: Walaupun bisnis forex ini hampir sama dengan bisnis dagang biasa, namun dalam negociacao forex kita bisa mendapatkan untung dari harga yang bergerak naik maupun harga yang bergerak turun. Sealingga untuk mendapatkan untung dalam jumlah besar itu waktunya jauh lebih singkat daripada bisnis dagang konvensional yang mengandalkan mendapat untung dari harga naik saja. Apakah forex sulit dipelajari. Tidak Juga. Tergantung bagaimana proses mempelajarinya itu. Apakah mempelajari sendiri, atau, mempelajari, sambil, dipandu, seorang, guru. Jika anda peladari sendiri tentu saja akan terlihat sulit, karena sebelumnya e um tidak punya gambaran sama sekali. Tapi jika mempelajari forex guru maka akan jadi lebih mudah dipahami. Karena biasanya cantou guru sudah menyederhanakan materi forex agar mudah dipahami, selain itu si murid bisa bertanya langsung pada gurunya jika menemui kesulitan, dan pada saat itu juga si murid mendapatkan jawaban dan solusinya. Untuk saat ini anggap saja bahwa kami adala guru anda, kami akan ajarkan bagaimana memulai negociacao forex. Yang akan kita lakukan adala LANGSUNG PRAKTEK LATIHAN Ya. Yang harus e um lakukan adalah langsung praktek bagaimana cara memulai negociacao forex lalu latihan transaksi. Ilmu forex lainnya dipelajari menyusul sambil latiano, karena ketika anda latihan negociacao forex pasti anda menemui kesulitan. Kesulitan itulah yang nantinya anda pelajari solusinya satu-persatu. Bagaimana cara memulai negociacao forex. Citacao e resposta: - Pertama buat dulu akun tradingnya yaitu dengan mendaftar - Kedua lakukan verifikasi akun - Ketiga install software metatrader, yaitu program for melakukan transaksi forex Kita coba lakukan satu persatu. Lihat dulu videonya lalu baca penjelasan dibawahnya Traducao automatica limitada:: Pertama, buka formulir pendaftarannya. Silahkan klik tombol buka formulando dibawah ini: Pada formulando pandaftaran yang muncul, cara pengisiannya yaitu: - Jenis akun Micro dan mata uang biarkan USD - Ketik nama anda sesuai di KTP 2. Ganti Senha pessoal area Setelah klik tombo Buka Akun, sistem sudah membuatkan password Untuk login ke area pessoal (area de membro), namun berupa angka dan huru acak yang sulit di hafal. Oleh karena itu silahkan buat senha baru yang mudah diingat, dimana panjang senha minimo 6 karakter terdiri dari angka dan huruf, contohnya. Forex123 (catat dulu password yang anda buat agar tidak lupa.) 3. Dados do simpatia de um gato e um arquivo de Silao copia de um arquivo de dados de simpaque e um codigo de yaitu. Nomor akun negociacao. Troca de senha dan Nama dan Ip server trading. Yang palido penting adalah KODE PIN nya karena itu hanya diperlihatkan satu kali saja. 4. Login de teste logout area pessoal (my. fbs. id) Area pessoal atau area de membro adalah halaman untuk pengaturan akun, penyetoran modal dan penarikan modal. Untuk login ke area pessoal, silahkan ketik di browser. My. fbs. id lalu masukan email dan senha area pessoal. (Senha yang dimasukan adalah senha yang tadi anda buat ditahap 2 setelah mengisi formularios pendaftaran, BUKAN PASSWORD EMAIL) Untuk keluar atau logout dari halaman area pessoal, silkkan klik kotak menu dibagian atas. Lalu pilih Efetuar logout para uma conta, setiap kali anda mau login ke pessoal area, silahkan ketik di browser. My. fbs. id Situs resmi FBS, FBS, untuk, wilayah, indonesia, fbs. id, sejak, 2013, semua, site, utama, milik, corretor, kelas, internasional, seperti Instaforex, Xm, Fbs. Forextime, Octafx, Roboforex, Alpari, Hotforex, Liteforex, Fxpro dll tidak bisa di akses dari indonesia pada sebagian provedor internet karena terblokir, namun sampai saat ini sem fio kegiatan negociacao forex tetap lancar Jika ada pertanyaan silahkan berkomunikasi dengan kami melalui kotak conversando yang disediakan di Pessoal area Langkah selanjutnya yaitu verifikasi akun, silahkan klik: Klik tombol diatas Seteah ketiga tahap diatas dilakukan, Berikutnya buat akun demo, Panduannya seperti ini: 1. Entrar ke area pessoal atau my. idnfbs 2. Clique aqui para ver o calendario 3. Selanjutnya Akan muncul formuler pembukaan akun demo Pada contoh berikut kita membuat akun demo Standar dengan leverage 1: 2000 dan modal awal 1000 (dolar de seribu) 4. Selanjutnya servidor akan memprosesnya. Kita tunggu sebentar 5. Jika prosesnya gagal dan muncul tulisan servidor tidak merespon seperti dibawah ini, maka kita harus Atualizar browsernya 6. Setelah browsernya di refresh, maka tampilah data akun demo kita. Silahkan simpan dados akun demo tersebut, baik itu dicatat ataupun di copia dados akun demo tersebut digunakan untuk login ke metatrader Akun demo sudah siap kini saatnya mencoba transaksi. Gunakan akun demo ini untuk latihan negociacao Bagaimana cera melakukan transaksi forex. Ikuti panduannya DISINI Itulah cara cepat belajar forex dengan metodo langsung latihan lalu pelajari ilmu forexnya perlahan-lahan setiap kali menemukan kesulitan saat atihan negociacao forex tersebut. Cara cepat belajar forex lainnya adalah dengan cara: IKUT KURSUS FOREX Menurut kami inilah cara paling cepat belajar forex dan mengasai forex. Dengan ikut kursus forex maka e akan dipandu secara langsung tahap demi tahap oleh seorang guru forex bagaimana memulai negociacao forex daniel melakukan tradingnya itu sendiri. Jika anda ikut kursus forex maka bisa jadi dalam 1 haris anda sudah bisa negociacao dari yang asalnya tidak tahu apa-apa tentang forex. Karena biasanya yang diajarkan de tempat kursus forex adalah ilmu forex yang sudah deserdaranakan agar mudah dipahami para peserta kursus. Jika anda mau kursus forex silahkan lihat informacoes tentang kursus di halaman KURSUS FOREX TRADING Negociacao Forex Trading Forex dan meakukan negociacao itu mudah, yang sulit adalah menerapkan ilmu trading dalam praktek tradingnya. Karna untuk bisa lucro dalam menjalankan bisnis forex itu peru banyak hal yang harus dikuasai. Diantaranya Yang paling menklok adalah kemampuan menggunakan metatrader serta kemampuan melakukan analisa. Hampir belum ada site maupun buku yang khusus membahas tentando penggunaan metatrader serta bagaimana memanfaatkan semua fitur yang ada dalam metatrader. Yang umum dibahas itu biasanya tanga bagaimana melakukan transaksi forex em metatrader saja. Analisa diperlukan untuk memprediksi arah harga seingga kita bisa memutuskan Beli atau Jual. Analisa forex dibagi dalam 2 jenis yaitu analisa Teknikal dan Analisa Fundamental. Analisa teknikal sendiri terdiri terbagi dalam beber cabang ilmu diantaranya mengenai castical, pola grafik dan Inikator Untuk menksi semua ilmu forex kami sangat merekomendasikan anda ikut kursus atau pelatihan negociacao forex, karena cara cepat untuk belajar forex adalah dengan ikut kursus forex. Jika anda tetap ingin belajar forex secara otodidak silahkan lanjutkan pada tahap daftar forex. Apa cara cepat belajar forex. O mercado de Forex e um negocio de comercio eletronico que e negociado por um site de Forex. Caracepatbelajarforex membahas O CARA CEPAT BELAJAR FOREX pode ser usado em um diario.